Kinesiology Taping

Kinesiology Taping, czy Kinesiotaping jest to metoda plastrowania, która w ostatnich latach cieszy się ogromną popularnością nie tylko wśród sportowców. Obecnie Taping z powodzeniem wykorzystuje się także w ortopedii i traumatologii, neurologii oraz chirurgii.

Jak działają plastry?

Przyklejenie plastra powoduje odciągnięcie warstw skóry, co sprawia, że między skórą a mięśniami tworzy się większa przestrzeń i dzięki temu zmniejsza się nacisk na naczynia chłonne. To z kolei poprawia przepływ chłonki i zapobieganie (niwelowanie) obrzęków. Oprócz naczyń chłonnych, podczas urazu, uciskane są również receptory nerwowe przekazujące informację o bólu, ucisku, odczuciu zimna lub ciepła. Informacje te wysyłane do mózgu powodują reakcję całego organizmu, który dąży do uzyskania jak najlepszej równowagi. Przyklejenie plastra w miejscu urazu zmniejsza różnego rodzaju nieprawidłowe reakcje organizmu przyczyniając się do przyśpieszenia procesu gojenia. Zwiększenie przestrzeni pomiędzy skórą a mięśniami pozwala też mięśniom właśnie na większą kurczliwość, a co za tym idzie lepsze odżywienie i dotlenienie tkanek, czyli zwiększa się wydajność mięśni. Przekłada się to także na działanie stawów – podobnie jak wcześniej – chodzi tu głównie o działanie przeciwbólowe oraz przeciwobrzękowe.

Tak więc, Taping ma korzystny wpływ na cały aparat ruchowy naszego organizmu.

Należy jednak pamiętać, że sama metoda nie spowoduje wyleczenia czy znacznej poprawy stanu zdrowia. Należy ją traktować jedynie jako wspomaganie prowadzonej terapii i podtrzymanie dotychczas osiągniętych efektów, np. w momencie kilku dni przerwy w trakcie leczenia.